czwartek, Kwiecień 27, 2017

Prowadzisz firmę? Rozwiń ją, wykorzystując dotacje unijne

0
Prowadzisz firmę? Rozwiń ją, wykorzystując dotacje unijne

Kilka lat temu otworzyłeś żłobek lub klub malucha, a teraz zastanawiasz się na rozszerzeniem oferty? Jeżeli nie posiadasz wystarczających oszczędności, aby zrealizować plany, to wcale nie musisz sięgać po kredyt – możesz wykorzystać dotacje unijne.

Najlepszy hosting dla sklepu internetowego

0
Najlepszy hosting dla sklepu internetowego

Podczas zakładania sklepu internetowego najważniejszą kwestią jest przede wszystkim wykupienie dla niego odpowiedniej domeny, która odróżni go od konkurencji. Stworzenie dedykowanej strony najlepiej zlecić podmiotowi zewnętrznemu, ponieważ nie jest to wcale takie proste. Gotowy sklep wraz z produktami oraz odpowiednio wykonaną grafiką należy umieścić na serwerze i w tym momencie większość osób napotyka problem z wyborem hostingu na potrzeby sklepu internetowego.

Uniwersalny hosting

Na początku działalności sklepu internetowego, czyli wtedy, gdy nie generuje on jeszcze dochodu, dedykowana usługa serwerowa nie jest jeszcze potrzebna i najlepszym wyjściem z sytuacji byłoby skorzystanie z prostych i tanich usług hostingowych, przy których za niewielką cenę można zyskać stałą opiekę administracyjną oraz gotowy panel do zarządzania usługą serwerową. Jeśli sklep zacznie już po krótkim czasie bardzo dobrze funkcjonować, to jest to najlepszy moment na to, aby zdecydować się na hosting VPS, czyli Virtual Private Server. W usłudze tej każdy klient odseparowany jest od innych użytkowników, co w przypadku serwera wirtualnego nie ma praktycznie miejsca. Przydzielony transfer, moc obliczeniowa, a także przestrzeń dyskowa zależą głównie od tego, na jaki konkretny pakiet dany klient się zdecyduje. Z pewnością taka usługa jest lepsza, jednak należy liczyć się z dużo większym kosztem, dlatego też należy mieć pewność, iż sklep będzie przynosić zyski na odpowiednim poziomie.

A co z największymi sklepami?

W przypadku sklepów internetowych, które mają w swojej ofercie tysiące produktów i użytkowników, którzy każdego dnia dokonują zakupów, to będą one wymagały dedykowanych serwerów. Taki dedykowany serwer to bardzo niezawodny hosting, ponieważ cała jego moc obliczeniowa przeznaczona jest do obsługi wyłącznie jednego klienta. Wspomniany hosting można bez problemów dopasować ściśle do wymogów stawianych mu przez sklep internetowy, jednak warto wiedzieć o tym, iż za takie udogodnienie należy zapłacić dosyć dużo.

Kasa fiskalna w sklepie internetowym

0
Kasa fiskalna w sklepie internetowym

Decydując się na rozpoczęcie swojej przygody z prowadzeniem sklepu internetowego, należy sprawdzić, czy w związku z tym przedsiębiorca nie będzie musiał przypadkiem zakupić kasy fiskalnej, ponieważ niektóre rodzaje sprzedaży wymagają podjęcia takiego kroku i nie ma w tym przypadku znaczenia fakt, czy dany przedsiębiorca jest płatnikiem VAT, czy też nie.

Kto nie musi ewidencjować sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej?

Posiadanie kasy fiskalnej nie jest wymagane u przedsiębiorców, którzy dokonują sprzedaży wyłącznie na rzecz firm, a także instytucji, które prowadzą działalność gospodarczą (takim podmiotom wystawia się fakturę), osiągają obrót ze sprzedaży osobom fizycznym oraz rolnikom ryczałtowym mniejszy niż 20 tys. zł na rok lub prowadzą sprzedaż wysyłkową i zapłatę otrzymują wyłącznie w formie bezgotówkowej.

Przedsiębiorcy, którzy muszą posiadać kasę fiskalną

Pomimo tego, co zostało napisane powyżej, istnieje niestety grupa przedsiębiorców, którzy już od pierwszego dnia prowadzenia działalności muszą posiadać kasę fiskalną. Jeśli chodzi o sklepy internetowe, to obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej dotyczy głównie dostawy zarówno zapisanych, jak i niezapisanych nośników danych, dostawy zarówno części, jak i akcesoriów do pojazdów silnikowych (z wyłączeniem motocykli), dostawy biżuterii, dostawy sprzętu telewizyjnego, radiowego oraz telekomunikacyjnego (oprócz anten, części do aparatów, lamp elektronowych), wyrobów tytoniowych, napojów alkoholowych (powyżej 1,2%), dostawy wód toaletowych i perfum, a także sprzętu fotograficznego.

Paragon czy faktura, jak to wygląda w sklepie internetowym?

Jeśli dany sklep nie posiada kasy fiskalnej, to prowadząc sprzedaż dla osób fizycznych, możliwe jest wystawienie faktury lub też dowodu sprzedaży. W przypadku posiadania kasy fiskalnej sprzedawca powinien wystawić paragon. W sytuacji, gdy klient poprosi jednak o fakturę, przedsiębiorca ma obowiązek jej wystawienia, ale tylko i wyłącznie w terminie do 3 miesięcy od daty sprzedaży.

Jak znaleźć dostawców?

0
Jak znaleźć dostawców?

Jeśli sklep internetowy jest już prawie gotowy do wielkiego otwarcia, należy pomyśleć o dostawcach towarów, którzy są wręcz niezbędni do funkcjonowania danego przedsiębiorstwa. To właśnie oni zaopatrują firmy w towary, które następnie są sprzedawane klientom.

Na co jednak zwracać uwagę przy wyborze dostawców? Choć pytanie może budzić pewne przemyślenia, to jednak warto dobrze zastanowić się, zanim dojdzie do doboru konkretnej spółki zaopatrzeniowej.

1. Tanie dostawy

Firma dostawcza nie powinna posiadać zbyt drogiego towaru, bowiem wówczas wszystko przekłada się na ceny w sklepie, a także – braku zainteresowania ze strony klientów. Wszystko jest ze sobą powiązane, gdyż sklep musi w odpowiedni sposób „odbić sobie” koszt dostawy.

2. Szybkość zaopatrzenia.

Jeśli dostawca nie gwarantuje szybkiej dostawy pożądanego towaru, wówczas może dojść do opóźnień w zakresie wysyłki zamówienia do klienta, a to natomiast sprawia, iż kupujący (oraz prawowita firma) denerwuje się, nie dostając swojej paczki na czas. Szczególnie ważne jest to, gdy klienci kupują produkt przeznaczony na prezent i chcą, aby (co powinno być oczywiste) dotarł na czas. Dostawca nie powinien zwlekać z wysłaniem towaru tydzień, a nawet dwa – wysyłka musi mieć miejsce w ciągu najbliższych dni, a nawet dwudziestu czterech godzin.

3. Szeroki asortyment.

Cóż to za dostawca, który nie posiada podstawowych oraz najbardziej pożądanych produktów? Jeśli zamówienia nie ma firma dostawcza, nie posiada go również sklep internetowy, a to wywołuje frustrację oraz niechęć ze strony zamawiających. Asortyment dostawcy powinien być rozległy, a także posiadać nawet najbardziej nieprawdopodobne produkty. Dosłownie.

4. Opinie innych firm.

Przed finalnym wyborem dostawcy każdy właściciel sklepu internetowego ma jedno, najważniejsze zadanie, które musi postawić przed sobą – sprawdzenie opinii potencjalnych przyszłych dostawców. Jeśli tego nie zrobi, w przyszłości może okazać się, iż jego oczekiwania nie zostaną spełnione, a dobry dostawca to sukces firmy, o czym warto pamiętać.

Formy reklam w Internecie

0
Formy reklam w Internecie

Są reklamy, które w dzisiejszym świecie Internetu potrafią skutecznie przyciągać dużą liczbę klientów, a dodatkowo – rozsławić nieznane dotąd przedsiębiorstwo czy chociażby tchnąć życie w biznes prosperujący na rynku już od pewnego czasu. Jak więc skutecznie rozeklamować własną firmę skutecznie i z gwarancją nowego zysku?

1. Email marketing

Pierwszą z form jest tak zwany email marketing, czyli nic innego jak wysyłanie do potencjalnych klientów wiadomości internetowych (newsletterów) ze swoją ofertą, bądź atrakcyjnymi upustami. Często takowa forma reklamy znacznie przyczynia się do wzrostu sprzedaży oraz przyciąga nowych kontrahentów, często zostających na dłuższy okres czasu. Co więcej – skrzynka pocztowa to swoisty aspekt osobisty, który przez wielu jest traktowany jako główne narzędzie komunikacji w XXI wieku. Jednocześnie należy pamiętać, aby odpowiednio zdobywać adresy e-mail, bowiem nieumiejętne korzystanie z dobrodziejstw danych osobowych może zakończyć się poważnymi konsekwencjami prawnymi w związku z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych.

2. Social Media, czyli media społecznościowe

Trafiają w szczególności do osób młodych, które są głównymi właścicielami kont między innymi na Facebook’u, bądź Twitterze. Odpowiednie prowadzenie tak zwanych fan page’y sprawia, iż potrafią zainteresować szerszą grupę osób, równocześnie skupiając ich uwagę na nowych ofertach. Mimo to, należy pamiętać, iż media społecznościowe nie są tak skuteczne, jak wspomniany już email marketing, który trafia do przedstawicieli różnorodnych grup wiekowych, nie tylko osób młodych i rozeznanych w świecie Internetu.

3. Forma SEO

Pomaga w optymalizacji stron internetowych, dzięki czemu klienci w prosty sposób mogą znaleźć w wyszukiwarce witrynę danej firmy, bez konieczności przeszukiwania setek stron Google i nie tylko. SEO to nic innego jak wybrane słowa oraz kluczowe frazy, według których potencjalni klienci mogą odnaleźć reklamowane przedsiębiorstwo w szybki i łatwy sposób.

Jak założyć sklep internetowy?

0
Jak założyć sklep internetowy?

Wiek XXI przyniósł wiele udogodnień, między innymi w postaci Internetu powszechnie używanego w dzisiejszych czasach, a co za tym idzie – również i rynek e-commerce rozrasta się coraz bardziej, przyciągając coraz to większą liczbę klientów w różnej kategorii wiekowej. Wciąż więc rośnie liczba osób, które decydują się na założenie własnej firmy prosperującej za pomocą czeluści Internetu. Nim jednak sfinalizują swój pomysł, zadają sobie jedno pytanie: jak założyć sklep internetowy?

Na drodze założenia własnego sklepu internetowego należy dokładnie przemyśleć pewne aspekty, do których zalicza się przede wszystkim pomysł, nazwę oraz główną tematykę, w zgodzie której firma ma prosperować w późniejszym czasie. Dodatkowo każdy właściciel powinien odpowiednio zastanowić się nad oprogramowaniem i odpowiednią witryną, która zostanie wizytówką firmy.

Najważniejsze są formalności, które – choć znajdują się w innej kolejności – zajmują wiele czasu, a jednocześnie – są niezbędny, aby sklep mógł działać w pełni legalnie i bez większych problemów. Warto mieć na uwadze, aby:

– zarejestrować firmę w Urzędzie Miasta;
– zdobyć REGON (w Urzędzie Statycznym);
– założyć firmowe konto bankowe;
– zarejestrować NIP;
– wybrać formę podatków;
– zgłosić się do ZUS po ubezpieczenia;
– zgłosić firmę do PIP-u.

Drugim etapem jest pomysł, który nie powinien być jednym z setek. Zwykle sklep musi odznaczać się oryginalnością. Warto przemyśleć, jaki asortyment będzie obejmować, a także kto ma być klientem. Należy również sprawdzić własną konkurencję, by nie rozczarować się zbyt późno.

Nazwa to trzeci aspekt, o którym nie winno się zapominać – najlepiej wypisać wszystkie pomysły na kartce, zastanowić się nad najlepszymi i odsunąć najgorsze. Warto poradzić się też osób bezstronnych, bowiem jedynie obiektywni potrafią najlepiej pomóc. Nazwa powinna być chwytliwa, a jednocześnie łatwa do zapamiętania. Przy wyborze nazwy należy też sprawdzić, czy domena podobnego typu jest dostępna. Najczęściej warto wybrać końcówkę „pl”, jeśli sklep ma prosperować jedynie na rynku polskim.

Równie ważne jest dobranie odpowiedniego oprogramowania, na którym całość firmy ma się opierać. Warto przez zakupem danego oprogramowania, skorzys

Czym jest email marketing?

0
Czym jest email marketing?

Internet – wbrew powszechnej opinii – nie zastąpił branży tradycyjnej, jednak równocześnie wciąż rozrasta się i na pewnych obszarach rynku góruje nad fizycznym (tudzież tradycyjnym) handlem. Wszystko jednak sprowadza się do pewnego rodzaju reklam, mających na celu przyciągnięcie jak największą liczbę grupy potencjalnych klientów, a tym samym – przynieść jak największe zyski na obszarze prosperowania firmy.

O ile w życiu rzeczywistym reklamy opierają się na wynajmowaniu powierzchni przy drogach, spotach telewizyjnych oraz radiowych czy chociażby nagłaśniania swojej działalności za pomocą głośników, tak w Internecie formy reklam to nieco inny świat. Jedną z wiodących i najbardziej skutecznych jest tak zwany email marketing. Czymże on jednak jest?

Z pewnością niejednokrotnie każda z osób posiadających własną skrzynkę mailową dostała z nieznajomych adresów e-mail oferty firm różnego rodzaju. To nic innego jak email marketing, który opiera się na rozsyłaniu wiadomości internetowych na adresy osób, które zgodziły się na przetwarzanie własnych danych osobowych w wielu przypadkach.

Niektóre firmy łączą się, tworząc pokaźnych rozmiarów bazę. Ta, im większa, tym więcej zysków przynosi. Im więcej wysłanych maili, tym więcej klientów. Jest to zależność potencjalnie prosta i szybka w zrozumieniu. Wystarczy wysłać wiadomości, a następnie czekać, aż przyciągną one nowych klientów. Mimo to, nie wszystko może okazać się tak jasne, jak na samym początku, bowiem aby móc wysyłać podobne reklamy, należy posiadać odpowiednią zgodę od samych właścicieli adresów e-mailowych, na które tak zwane newslettery mają zostać przesłane.

Klientów i potencjalnych odbiorców można podzielić na grupy wiekowe, a także grupy określonych zainteresowań. Wszystko można bowiem bez trudu dopasować do kontrahentów (między innymi ofertę, bądź kampanie promocyjne), wystarczy tylko posiadać odpowiednie informacje o nich.

Pamiętaj! Email marketing powinien być oryginalny, bowiem następnym razem podobne wiadomości mogą trafić do folderu SPAM.

Jak wybrać oprogramowanie dla sklepu internetowego?

0
Jak wybrać oprogramowanie dla sklepu internetowego?

Osoby chcące założyć swój sklep internetowy najczęściej stają przed dylematem, mającym związek z wyborem najlepszego oprogramowania dla swojej firmy i jej strony głównej. Jest to jedna z ważniejszych kwestii, bowiem to właśnie między innymi dzięki niej klienci chętniej powrócą ponownie do firmy, która posiada przejrzysty program i ciekawą witrynę. Ponadto, sami właściciele będą mieli okazję bezproblemowego zarządzania swoim przedsiębiorstwem.

Kategorii oprogramowań jest wiele. Można je wybierać za sprawą ceny, a także szablonów, które oferują swoim klientom.

1. WordPress

Jedną z najbardziej popularnych oraz najczęściej wybieranych jest program WordPress, a także jego wtyczka – WooCommerce. Najważniejszym czynnikiem jest przede wszystkim możliwość darmowego korzystania z niego. Dodatkowo WordPress posiada wiele przydatnych funkcji oraz możliwość modelowania i projektowania szablonu wręcz w nieskończoność. Jest również łatwa w użyciu i bez trudu można samodzielnie bawić się z jej ustawieniami.

2. Click Shop

Opcją płatną jest między innymi oprogramowanie Click Shop, działające na licencji SaaS, za którą wykupuje się abonament roczny. Jest to oprogramowanie proponowane przez popularną markę Home.pl. Co więcej – Click Shop pozwala na stworzenie własnego e-maila, a także – modyfikowanie szablonów w dowolny sposób. Dla mniej doświadczonych w jego obsłudze dostępny jest tak zwany asystent konfiguracji, ułatwiający obsługę.

3. PrestaShop

Jest to jeden z najbardziej popularnych oprogramowań dostępnych dla sklepów internetowych. Jego prosta obsługa oraz ciekawe pomysły na szablony sprawiły, iż pokochany został przez wielu właścicieli przedsiębiorstw internetowych. Dzięki niemu, można również użyć różnorodne, gotowe moduły. Wystarczy jedynie dodać interesującą aplikację do sklepu, bowiem nie istnieje potrzeba ingerencji w kody rozszerzeń.

Choć istnieją szablony zarówno darmowe, jak i płatne, to jednak każdy z nich można w prosty sposób skonfigurować tak, aby wyglądał on na jak najbardziej profesjonalny.

Dane osobowe w marketingu e-commerce

0
Dane osobowe w marketingu e-commerce

Prowadząc własny sklep internetowy, należy pamiętać, aby spełnić odpowiednie normy, a także mieć na uwadze pewne aspekty, mogące zaważyć w przyszłości na zgodności przedsiębiorstwa z prawem. W ów kwestię wpisuje się również korzystanie z e-mail marketingu.

Znaczna większość, bowiem prawie aż 90% właścicieli przedsiębiorstw internetowych korzysta z tak zwanego email marketingu. Czymże ono jest? Otóż, email marketing jest niczym innym, jak reklamą, a także newsletterami, które są rozsyłane za pomocą poczty internetowej do wielu klientów. Wszystko to zarazem ma ściśle powiązaną formę z danymi osobowymi, bowiem adres e-mail również jest chroniony danymi.

Choć dla wielu właścicieli przedsiębiorstw wykorzystywanie podanych e-maili przy różnorodnych badaniach oraz zamówieniach to perfekcyjna okazja na rozesłanie własnych reklam, to jednak nie zawsze może okazać się to tak proste, jak na samym początku. Często wiele osób błędnie myśli, iż otrzymując podobne informacje nie potrzebują zgody na ich przetwarzanie, jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że jest to jawne pogwałcenie ART> 43.1 pkt. 8 Ustawy o Ochronie Danych Osobowych.

Jeśli więc ktoś chce wykorzystać dane klientów do działań marketingowych, musi wpierw posiadać zgodę od potencjalnych klientów, a także pozwolenie na przesyłanie informacji w dziedzinie handlu o ośrodkach komunikacji elektronicznej zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną.

Jak uzyskać zgodę klientów?

Odpowiedź na owo pytanie jest stosunkowo proste. W trakcie zakładania przez osoby prywatne kont na sklepach internetowych należy umieścić prawne regułki, które klient w momencie zaznaczenia zgadza się na przetwarzanie swoich danych, łącznie z adresem e-mailowym. Co więcej – zgody nie mogą być zaznaczone domyślnie, co również wiąże się ze złamaniem prawa przez właścicieli przedsiębiorstw.

Warto pamiętać, iż w momencie udostępniania danych osobowych innym podmiotom, należy zawrzeć umowy, które dotyczą działań email marketingowych. Można również zawrzeć współpracę z firmą, posiadającą system do tejże formy reklamy, gdzie wszelkie dane osobowe są w nich zawarte. Wszystko to należy też zgłosić do GIODO.

Jak odpowiednio budować bazę danych?

0
Jak odpowiednio budować bazę danych?

Dobra i skuteczna baza danych to sukces murowany, który z całą pewnością przełoży się na zyski sprzedaży oraz popularność firmy. Aby jednak odpowiednio przyciągnąć klientów, należy zastanowić się nad pewnymi aspektami oraz nie popełnić fałszywych kroków, na które zwykle większość firm nie zwraca uwagi, jednocześnie grzebiąc własne szanse na skupienie uwagi pokaźnej liczby klientów.

Takowy błąd można śmiało nazwać kardynalnym, ponieważ wysłanie niewłaściwej oferty do klienta, który nie jest nią zainteresowany może skutkować przeniesieniem tej oraz późniejszych wiadomości do folderu oznaczonego nazwą „SPAM”.

Co więcej – zbierając dane osobowe – należy uważać, aby nie złamać prawa, o co z kolei nie jest zbyt trudno. W trakcie gdy klienci wypełniają różnorodne formularze, bądź zakładając konta na różnorodnych stronach internetowych lub społecznościowych należy umieścić tak zwane rubryki, zawierające potrzebne informacje prawne, które klient może (lub też nie) zaznaczyć okienko, tym samym wyrażając zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, takich jak imię, bądź adres e-mail. Jeśli taka osoba zgodzi się na to, wówczas można bez problemu wpisać adres i imię klienta do bazy danych, które coraz częściej są stosowane przez firmy internetowe jako „wspólne dobro marketingowe”.

UWAGA! Należy jednocześnie pamiętać, aby rubryki przy rejestracji nie były automatycznie zaznaczane, co również jest pogwałceniem prawa.

Gdzie zbierać adresy e-mail?

Odpowiedź jest prosta – w formularzach, które coraz częściej wyskakują w trakcie odwiedzin danej strony internetowej. Jeśli potencjalny odwiedzający będzie zainteresowany dalszym śledzeniem ofert, sam zapisze się do newslettera. Należy jednak pamiętać, aby formularz nie wyświetlał się osobom, które już wcześniej zapisały się do niego lub też raz odrzuciły propozycję, bowiem może to zostać odebrane jako nachalność, a jednocześnie – nieznośny problem, zniechęcający do dalszego przeglądania sklepu (tudzież firmy) internetowego.